דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות של משאבות חום לשימוש בייתי 

מאת    [ 27/11/2012 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 2770 פעמים ]

אחד הפיתוחים המתקדמים בתחום המשאבות, ובמיוחד כזה שהופך לפופולארי יותר ויותר בשל יתרונותיו הרבים, הוא משאבות חום. בחו"ל הן אמנם מבוקשות מאד. בארץ השימוש בהם במגזר הביתי הולך וגדל לצורך הסקה בחורף ואילו בנושא חימום מים לרחצה עדיין הרבה פחות לעומת היקף החדירה שלהם בחו"ל. משאבות חום מהוות פתרון לכמה צרכים ואפשר להטמיע אותן במערכות ביתיות שונות. ניתן למצוא משאבות חום לחימום מים, משאבות חום לחימום בריכה וגם משאבות חום לחימום מי צריכה. כיצד הן עובדות ומהם יתרונותיהן? על כך, במאמר הבא.

מהן משאבות חום ולשם מה צריך אותן

משאבת חום היא מכונה, הקולטת אנרגיה מהאוויר או מהקרקע ומעבירה אנרגיה זו לגז במעגל סגור (כמו במזגן). הגז נדחס ומתפשט לסירוגין בתהליך אשר משחרר אנרגיית חום המיועדת לחימום מים. מרבית האנרגיה נקלטת כאמור מהסביבה ואילו כ-25% בלבד מהתהליך מושקע בדחיסה. מכאן נובעת היעילות הגבוהה בחימום המים והשגת חיסכון כספי עצום לעומת חימום באמצעות סולר, גז או גופי חימום חשמליים.,המים החמים  מועברים אל הבית לצורך חימומו, או אל מערכות אחרות, כמו, למשל, מערכות הסקה, מערכת המים הביתית או זו הפועלת בבריכת השחייה הפרטית. במקומות כמו ישראל, למשל בהם האוויר חם יותר מהקרקע, ישנה חשיבות רבה לשימוש במשאבות אלו, היכולות לנצל את הטמפרטורה הגבוהה יחסית, שבאוויר, ובעזרתה לחמם את הבית או את המים, שנועדו לרחצה. אחת הדוגמאות הידועות, בהן לוקחות חלק משאבות אלו הן במסגרת פעולתו של המזגן, למשל, או המקרר. בין אם אלו משאבות לחימום מים או אולי משאבות לחימום בריכה, הן נחשבות לפיתוח מתקדם במיוחד, הנחשב גם לידידותי לסביבה, בשל ניצול משאבי הטבע והחיסכון בחשמל.

יתרונותיהן של משאבות חום

אפשר למצוא, כאמור, סוגים שונים של משאבות חום לחימום מים : חימום מי צריכה, חימום בריכה ועוד. משאבות החום המוצעות כיום נחשבות למתקדמות במיוחד, ומהוות תחליף מצוין למערכות החימום הישנות. מערכות אלו מציעות יתרונות רבים, ההופכים אותן לכדאיות במיוחד:


    • הן חסכוניות – כשמדובר בבית, אמצעי החימום תופסים חלק בלתי נפרד ופעמים רבות, ובעיקר בחודשי החורף, מאלצים את המשתמשים בהם להתמודד עם הוצאות כספיות גבוהות מאד בשל השימוש הרב בחשמל. בין אם לצורך חימום בריכות שחיה, חימום הבית או אפילו חימום המים, מדובר בהוצאות גבוהות, בהשוואה לחודשים אחרים. על מנת לחסוך בהן ולהפחית את השימוש בחשמל, אפשר למצוא פתרון חלופי: משאבות חום לחימום מים, בין אם למקלחות, לבריכה או אפילו לג'קוזי הפרטי.
    • הן בטיחותיות ואמינות – בהשוואה לפתרונות אחרים, מדובר בפתרון בטיחותי במיוחד, העומד בכל התקנים הרלוונטיים הנדרשים לו. בזכות הפיתוחים האחרונים וההבנה כי מדובר בטכנולוגיה חשובה, עומדות לרשות הצרכנים משאבות חום לחימום מי צריכה או בריכה, ברמה גבוהה מאד ובהתאם לתקנים הנדרשים.
    • קל להשתמש בהן – יתרון חשוב הוא עובדת היותן ידידותיות מאד למשתמש ותפעולן איננו מצריך מיומנות גבוהה. משאבות אלו מופעלות בדרך כלל באופן דיגיטלי בעזרת כמה כפתורים ולצד צג, המציג את כל הנתונים הרלוונטיים לצורך הפעלתן. במידה ויש בהן תקלה, הסיבה לה או המקור לבעיה, מופיע ישירות על גבי הצג, ובהתאם ניתן להתמודד עם התקלה.
    • נוחות לתחזוקה ותפעול – משאבות החום אינן דורשות תחזוקה מיוחדת (כמו מזגן). למעט שטיפת המעיד באמצעות צינור מים מידי שנה, אין צורך בתחזוקה מיוחדת. זאת לעומת תנורי גז או סולר הדורשים כיוון וניקוי. נוסף לכך, משאבת החום פועלת על חשמל ואינה דורשת מילוי תקופתי של מיכל הגז / סולר.

רונן שחר, מהנדס חברת גדיר מערכות, החברה המובילה בתחום של אספקה ותכנון מערכות לחימום מים באמצעות משאבות חום. www.gadir-systems.co.il, 03-9204877




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב